lørdag den 6. oktober 2007

Skæv udmelding?

I torsdags skrev Jon Holm-Pedersen på CRN.dk dette:

"Ifølge talsmand Michael Raagaard handler strejken om at skabe ordentlige vilkår for lagermedarbejderne. Af de 21 ansatte på lageret deltager 18 medarbejdere i strejken, oplyser talsmanden. Det tal er direktør Thomas Falborg dog ikke enig i. Han mener nærmere, at det drejer sig om 13-15 personer. Han erkender dog, at han ikke har det fulde overblik, da personalechef Allan Foged p.t er bortrejst."

Thomas Falborg meddelte altså, at Allan Foged var(/er) bortrejst, og at førstnævnte derfor ikke har det fulde overblik. Det lyder en smule mærkeligt i vores ører, da flere af vores tidligere kollegaer har meddelt os, at Allan Foged har hjulpet til på lageret i denne uge.

Hvis Allan har hjulpet til med at pakke (via sit eget login), så vil det fremgå af fakturaen/følgesedlen på de ordrer, han har afsendt. Kan nogen bekræfte dette?

Det virker lidt mærkeligt at meddele pressen, at virksomhedens personalechef er bortrejst, hvis han i stedet - som interne kilder siger - hjælper til i pakkeriet...

29 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hejsa,

Jeg har aldrig bestilt hos SHG.dk, og kommer aldrig til det, efter dette - så kan hverken be- eller afkræfte, at Allan Foged skulle være på arbejde. Det er vel egentlig ret let at finde ud af, hvis han er timelønnet - så må der jo blive kørt noget løn på ham?

... Det pudsige er at hr. Falborg ikke bare indser, at det bliver rigtig dyrt for ham, hans lille stunt. Han kunne gøre det en del billigere ved at erkende fejlen, men nej-nej.

Må han få sparket i røven, "to the full extend" ;)

Anonym sagde ...

Hej! Er det ikke bare et spørgsmål om at få en af Jeres tilbageværende kollegaer til at tjekke om han er online på Jeres intranet? Så kan i da få af/bekræftet om han er logget på (= på arbejde)

MVH NC

Anonym sagde ...

Så lige jeres blog og ville ønske jer held og lykke.

Jeg troede _jeg_ havde haft dårlige lønninger. Håber derfor i finder noget bedre.

Hvorfor arbejder i egentlig også et sted med så dårlig lønninger og arbejdsforhold? Nu kender jeg kun priserne på lagerarbejde i sønderjylland og jeg mener de ligger et godt stykke højere.

Jens Christian sagde ...

Jeg bestilte en pakke i lørdags før jeg vidste noget om alt denne virak. Jeg får min pakke i morgen, og så må vi se :)

Benjamin Ravn sagde ...

Jeg stod ellers overfor at skulle bruge omkring 20.000 kr. på hardware, og planen var faktisk at smide dem hos SHG, men efter alt det her, vil pengene blive brugt andetsteds.

Anonym sagde ...

Stop dog tuderiet og kon igen med at lave noget fjolser!!!

Thomas

Anonym sagde ...

Jeg ville lige smide en sympatitilkendegivelse herinde.

God kamp.

Anonym sagde ...

Så er i på BT

http://www.bt.dk/article/20071008/nyheder/71008003/

mvh hightower

Anonym sagde ...

Wake up and smell the coffee.. !!

I er fyret, og erstattet af robotter, og jeg køber nu for 5 k i shg for sympati for alle de retards der skriver at de ikke vil handle i sympati for de lager arbejder der ikke kan forstå de ikke får direktørløn

Anonym sagde ...

Jeg vil bare lige tilføje at dette er et klasseeksempel på en direktør der ikke forstår at ens medarbejdere er den vigtigste resource. Der er ikke nogen der strejker for sjov - det er nervepirrende og den eneste grund til at de unge mennesker tør er vel at de ikke har børn at forsørge endnu. Jeg har ikke nogen mening om hvad de skal tjene, men jeg mener at en direktør altid skal lytte og prøve at finde løsninger der ikke medfører mudderkastning eksternt. Direktøren får dumpekarakter i empati og menneskelig forståelse og jeg håber stærkt at det kan aflæses på bundlinien. Super godt at vi stadigt har fagforeninger der kan sætte diktatoriske ledere på plads.

Mvh. JAF

Anonym sagde ...

Hej Jaf,

Hvem siger at direktøren ikke har lyttet ?

Medatbejder er jo sikkert nogle uduelige og dovne fagforenings pampere alligevel. Der stiller sig på skrå lige meget hvad men tilbyder dem. Denne side er jo ikke særlig objektiv ;-)

Thomas

Anonym sagde ...

Rigitgt at medarbejdere er en vigitg resource for et firma. Men lagerarbejdere? De kan da uden problemer erstattes, så videns tunge er de ikke...

Og det lyder jo også til de bliver erstatttet af en robot..

Ja, den kan vel kun gøre det hurtigere, jeg er i forvenejn træt af at vente 1-3 timer i butikken på at få mine varer. Så det er ikke fordi lager medarbejderne har min sympati, de har sku alligevel altid været for langsommme.

Anonym sagde ...

Efter fyringen har nogle medarbejdere fra lageret taget lidt ekstra timer om eftermiddagen, og klaret det arbejde de 18 skulle have gjort, på hvad der svarer til lidt under 8 fuldtidstimer..
det betyder at nogle af de arbejdende ikke har gjort deres arbejde godt nok, så jeg ser nu endnu mindre grund til at strejke.

Anonym sagde ...

Sympati herfra.
Synd nogle fjolser absolut skal udtale sig om forhold de ikke kender til.

Anonym sagde ...

Hej SHG,
Min dybeste sympati med dig som direktør. Kender de der 3F pampere, og hvor er det rart at se at de ikke får foden indenfor denne gang.
Som de andre skriver "Stop tuderiet og find noget andet at lave" :o)
Mvh. Michael

Anonym sagde ...

Jeg er godt træt af alle de idioter der vil vise deres sympati til en elendig arbejdsgiver!
SHG er en elendig forretning..

Mine seneste oplevelser med SHG giver mig kun endnu mere grund til at vise min sympati for de strejkende, som er blevet misbrugt af en elendig ledelse, og nægtet en overenskomst!

mvh.
Henning Pedersen

Og ja, jeg må se at få oprettet en konto..

Anonym sagde ...

Jeg er næsten ked af, at jeg ikke har en stor fed ordre, jeg kan placere et andet sted. Det var dog en besynderlig arbejdsplads!

Anonym sagde ...

KOM NU IND I KAMPEN - OG, NEJ DET ER IKKE ARBEJDSKAMPEN. DEN ER DØD FOR LÆNGE SIDEN!!! FAT DET DOG ELLERS BLIVER I FØRST ARBEJDSLØSE. FAGFORENINGER ER EN DØD SILD - HVIS I ER UTILFREDS MED AT ARBEJDE HOS SHG, SÅ FIND JER DA ET ANDET JOB!! DE HÆNGER PÅ TRÆERNE I DISSE TIDER. HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE!
I SYMPATI LIGGES ALLE MINE ORDRER FREMOVER HOS SHG! OG DET MED GLÆDE.
FRIHED LÆNGE LEVE!

Unknown sagde ...

Til den anonyme stakkel ovenover:
Det er dit tab..
Din "sympati" kommer til at koste dig dyrt, da SHG nægter at samarbejde, hvis du står og skal gøre brug af garantien..

Anonym sagde ...

HVIS DEN ANONYME STAKKEL DU HENTYDER TIL ER MIG, SÅ HAR JEG INGEN PROBLEMER I DEN RETNING. JEG TROR FAKTISK SHG ER DEN ENESTE ONLINE SHOP DER GØR KUNDER OPMÆRKSOMME PÅ AT DERES GARANTI ER VED AT UDLØBE - DET ER SGU DA SERVICE, OG VIDNER IKKE HELT OM AT DE SKULLE VÆRE VED AT LØBE FRA DERES ANSVAR, VEL?!!??!!

KOM NU OP PÅ HESTEN!

Anonym sagde ...

Er din caps lock stuck, eller skal du bare bevise at du er et 10-12 årig lille barn der kun tror han kan blive hørt hvis han skriver i Caps?

Jaf - Efter hvad jeg har hørt, og læst mig til, så får de unge mennesker faktisk flere penge af fagforeningen / om ugen end ved at arbejde til 90-95kr/t.

Anonym sagde ...

SÅ SYNES JEG DE SKULLE GÅ HJEM OG NYDE LØNFORHØJELSEN ISTEDET FOR AT CIKANERE EN VIRKSOMHED DER FORSØGER AT DRIVE EN SERIØS FORRETNING.

..OG JEG HAR BIBEHOLDT CAPSLOCK FOR DET ER DA TYDELIGT, AT DER ER NOGLE, FOR HVEM, DET ER SVÆRT AT FORSTÅ ET BUDSKAB UDEN DET ER SKÅRET UD I PAP - HER VED HJÆLP AF CAPSLOCK!

Anonym sagde ...

Barnlil, voks da op.

SHG Strejke sagde ...

Vi anser det ikke som værende nødvendigt at benytte sig udelukkende af STORE bogstaver, så fremtidige indlæg af denne slags vil blive fjernet.

Anonym sagde ...

Fagforeningerne spiller fuldstændigt fallit. Denne blokade er noget at det mest latterlige jeg længe har set.
Det kan godt være, at Thomas ikke er verdens bedste chef, men jeg forstår ærligt talt godt, at han er trætte er jer, for I tror det hjælper at lave en blok og råbe op... imponerende.

Anonym sagde ...

"Anonym sagde...
Fagforeningerne spiller fuldstændigt falli......"

og der har vi så et godt eksempel på en sur medarbejder?

Line sagde ...

Hvordan kan man udtrykke sympati med en arbejdsgiver, der i den grad ser stort på sikkerhed?

Anonym sagde ...

Hold da kæft et lortefirma. Hvorfor arbejder i der hvis de behandler jer så dårligt?

Eller, det gør i så ikke mere ^^

Tror jeg handler ved midtdata i stedet fra nu af..

Held og lykke til de strejkende ansatte.

Anonym sagde ...

hvad jeg ledte efter, tak