mandag den 1. oktober 2007

SHG Strejke

Velkommen til denne lidt specielle blog omhandlende den igangværende strejke på lageret hos SHG.dk A/S.


Flere ansatte på SHGs lager har gennem længere tid arbejdet under uacceptable forhold, hvilket desværre har resulteret i en strejke startende pr. 1. oktober 2007.


Yderligere opdateringer vil komme løbende.


Naturligvis håber vi alle på en hurtig og problemfri løsning, så vi alle kan yde den optimale service for SHGs kunder.

Tak for din forståelse.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

hvad er det lige de strejker over?

Anonym sagde ...

Hvorfor denne side - hvis I ikke kan lide lugten i bageriet, så kan I da bare finde noget andet arbejde. Men som det er nu tror jeg da ikke at I finder meget respekt for Jer for kunder som mig der bare gerne vil have mine varer, som jeg har købt og betalt for.

Hvis ellers I er pengene værd, så burde der jo ikke være problemer med at finde et andet arbejde der giver mere i lønningsposen.

Men det her stinker jo langt væk af tudefjæs!

Og tjek i øvrigt lige www.shg.dk - de får jo tilsynladende sendt deres ordrer alligevel - uden Jer. I har bare så meget tabt så :)

Anonym sagde ...

Advize hvis du vidste hvad du snakkede om ville du nok ikke kalde mine kolegaer tudefjæs shg.dk er et stort firma jeg er 15år og må ikke strejke der er flere af os menesker på lageret der kan arbejde

personer der ligger nogle kommentarer sådan et sted og med sådan noget pis og kalde menesker der er en lille smugle underlønnet vil jeg ikke kalde tudefjæs

Til Kolegaerne håber i og moske os andre får mere i løn

Anonym sagde ...

adviZe du er da en tosse , du kan ikke være særlig gammel med den tanke gang.

Anonym sagde ...

Hey ehhh, lidt mere info omkring hvorfor det er i strækker?
elsker SHGs kundeservice, priser og hurtige levering, og vil da nødigt se det falde sammen.
:(

Unknown sagde ...

Jeg synes også det ville være en god idé hvis I uddyber årsagen til strejken. Jeg så den løbeseddel I delte ud i går og hvis i offentliggør bl.a. det der står på den i indledningskommentaren er jeg sikker på der vil være stor forståelse for at I strejker.

Anonym sagde ...

Dennis - vi er, mens jeg skriver dette, igang med at lave denne- og den vil komme op på siden senere i dag.

Mvh De strejkende SHG medarbejdere.

Anonym sagde ...

Helt enig med Advize...

Jeg stopper med at handle hos SHG, hvis de ulovligt aktionerende får held med dette foretagende.

Anonym sagde ...

Hvis en virksomhed vil have større overskud på lageret, kan den vælge:

1) Give mindre løn, være ligeglad med sikkerheden osv - lige som SHG gør. Dette giver nedslidte medarbejdere, såvel fysisk som physisk.

2) Motivere medarbejderne. Løn - arbejdsforhold - medbestemmelse på egen arb. område - mere ansvar til medarbejderen. Dette vil forøge medarbejderens effektivitet meget. Men kræver moderne ledelses teknikker.

Når et firma har success, er det svært at se fejlene.

For mig at se har SHG et massivt ledelses og troværdigheds problem.

Anonym sagde ...

Kan ikke se hvordan du kan sige at shg.dk har problemer med hverken ledelsen eller troværdigheden.

De informationer de strejkende medarbejdere har givet for deres ulovlige nedlæggelse af arbejdet kommer jo kun fra én side.

Har selv arbejdet i en lignende virksomhed - er det er virkelige ikke ret mange varer der vejer 70 kg - en fakta man har set nævnt adskilige steder.

Mit bud er at 70% af varerne vejer under 10 kg, og det burde ikke være et problem for de indvolverede medarbejdere af løfte den slags ting!!

Det signal shg.dk har sendt er jo at de kommer med klare udmeldinger om hvad de har tænk sig at gøre - og de står tilsyneladende ved deres udtalelser. Både hvad angår afvisningen af at indgå aftale, konsekvens da medarbejderne udebliver osv. osv.

Yderligere viser det da også høj klasse fra de resterende medarbejdere hos shg.dk at de sørger for at vi stadig modtager vores varer til tiden. Og tror du selv de ville gøre det hvis det var sådan et elendigt sted at arbejde.

Og jeg ved ikke hvordan de kommentar om at når man har succes, så er det svært at se sine fejl. Hvor er det du mener at de har succes?
For hvis det er deres økonomiske situation, så kan de vil næppe kaldes en success at lave ca. 1,5% af ens omsætning i overskud - den fortjeneste vil jo være totalt væk hvis løn osv. skal hæves for medarbejderne på lageret.

Og ja, fortæl du bare dig selv at du ikke vælger din leverandør med pengepungen - og at du til enhver tid vil handle et sted der er væesntlig dyrere bare fordi du ved at de går og smiler på lageret. Det kommer jo aldrig til at se - du kan jo for fanden ikke betale husleje med en smilende lagermand... ikke her hvor jeg bor i hvert fald.

Og sidst, men ikke mindst - tjek seneste udtalelse fra Peter Halborg på crn.dk. Han vil ikke afvise at sitiationen tilspidses... skal det til at ende som en ny omgang ungdomshus?? Sådan som de ter sig nu kan jeg kun gisne om hvad de finder på næste gang - men hvis de tyr til decideret blokade osv., så tror jeg der er mange der mister sympatien helt for dem!!

Og til dagens galde - til alle jer strejkende. Køb dog en avis og tjek nogle jobannoncer i stedet for at stå derude og fryse - I er jo alligevel helt ude i kulden efter shg.dk har meldt ud at de ansætter 6 nye medarbejdere til Deres lager. LOL siger jeg bare... gooo tuuuur hjeeeeeem!!!!

Anonym sagde ...

Nu blev jeg stoppet på vej ind for at hente et drev, og aflevere en RMA tidligere i dag. Er alvorligt bange for at de skal have hjælp til at læse avisen, han kunne ihvertfald knap formulere en fornuftig sætning... Der var lidt opgivende miner indenfor ift. de strejkende, men også flere der sagde at det tilsyneladende var overskueligt at få det til at køre trods alt. Og ventede ikke ret længe på at få afleveret og modtaget :)

Op med humøret - både dem der arbejder hos SHG og de tidligere ansatte. Kom videre og find et nyt job i en fart, det bliver alligevel ikke rart at komme retur til en virksomhed man ikke er ønsket i længere, og pt. er der jobs nok (også for ufaglærte / studerende m.v.)
Personligt mener jeg ikke 3F er til nogen hjælp (snarere tværtimod), men diverse aviser/opslag/Af burde skaffe jer et job i løbet af timer frem for dage.

-God weekend

Anonym sagde ...

Ja, formentlig sa det er