onsdag den 24. oktober 2007

Faneborg på fredag

På fredag fra kl. 13-16 vil der, som overskriften antyder, blive afholdt faneborg foran SHG.

Der vil blandt andet holdes tale af LO-formand, Hans Halvorsen, ligesom de strejkende lageransatte naturligvis vil være til stede og svare på eventuelle spørgsmål.

Vores venner fra Norge vil også være repræsenteret, hvilket må siges at være imponerende.

Vi håber, at folk vil bakke op om vores foretagende i form af talstærkt fremmøde. Alle er naturligvis velkomne, og vi håber på en masse gode dialoger folk imellem.

25 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære "venner". Som de fleste under 3F og LO er bekendt med, så er der kongres i Århus. Så jeres venner fra Norge kommer jo ikke for jeres blå øjnes skyld, men nærmere den store kongres der afholdes.

Jeg synes I smider mere og mere propaganda af herinde, det lyder mere og mere som en vendetta imod virksomheden fordi de ikke har genansat jer / har tegnet en overenskomst.

Min støtte ligger hos virksomheden, det er dejligt, at se ikke alle virksomheder ligger under for det enorme pres der kommer fra fagforeninger ligesom 3F.

Anonym sagde ...

Har fulgt bloggen et stykke tid nu, og vil da lige melde min fulde støtte til jeres foretagende. De som opponerer, har tydeligvis aldrig arbejdet under vilkår som I blev/bliver budt. Nogen gange ville man ønske, at de fik en chance for at leve i et parralelt univers, hvor de kunne opleve deres job uden at fagforeninger på noget tidspunkt havde eksisteret.

Jeres kamp er vigtig - ikke kun for jer, men også for fremtidige ansatte. Sandsynligvis også for "anonyme" ansatte, som i en lign. situation i fremtiden, vil mene at I bare laver vendetta. Så meget destro mere, kan man kunne trække på smilebåndet over de anonyme kommentarer herinde.

Som sagt før - I har min fulde støtte. God kamp!

Anonym sagde ...

Til Lars Karkov.

Jeg har levet i dette parralelle univers du taler om, guderne ved at jeg har haft skod jobs, og ja jeg har også været involveret i en strejke før. Det sagt skal der også siges at jeg altid har sørget for at holde mig til de korrekte kanaler, hvor jeg har skadet min arbejdsgiver mindst muligt uden at give afkald på mine holdninger eller principper.
Grunden til at jeg, som anonym, har skrevet at dette mest af alt minder om et personligt vendetta, er at de strejkende har haft mange muligheder for at følge det her til dørs på en professionel og sober måde, men har fisket efter her-og-nu løsninger. Jeg kan ikke have respekt for dem der prædiker om hvordan vores samfund er bygget op når de ikke engang har anstændigheden til at holde sig til de muligheder de har, når man ser på udtalelser som "vi ønsker ikke at skade shg".
Måden dette er udført på får mig mest af alt til at tænke på om sagen overhovedet kan klare en tur igennem vores retssystem, da det virker som om de strejkene prøver med alt de kan for at undgå denne instans.
Dette er grunden til at shg har min ubetingede støtte, da jeg simpelthen ikke kan tage den hykleriske måde som dette er blevet blæst op i medierne, alt taget i betragtning.

Bottom-line:
Hvis jeg havde en virksomhed, og de ansatte var så utilfreds med de arbejds-betingelser jeg gav dem, ville jeg hellere end gerne møde dem i retten og forsvare mine holdninger, men det øjeblik hvor de begyndte at strejke og blev ved med det, ville jeg sku også have fyret dem og nægtet at samarbejde med dem bagefter.

Anonym sagde ...

PS:
Jeg er ikke ansat hos shg, MEN jeg har læst alt hvad der er blevet skrevet her på bloggen plus div. andre steder. Jeg har også hørt om sagen fra den anden side og dannet mig et indtryk af hvordan tingene muligvis objektivt ser ud.
Hvad har DU gjort for at se det fra begge sider?!?! eller er du bare en med-løber som læser tingene fra den enes side og danner dig "det alt viden overblik" ud fra det?

Anonym sagde ...

Hvad er det for mange muligheder du snakker om? Og hvad er de rette kanaler? Hvor mener præcis du at konflikten er ført retsstridigt?

Unknown sagde ...

Så røg den allersidste respekt for jer idioter som står og ser dumme ud foran shg hele dagen lang.

Man kan åbenbart ikke gå ind på sin arbejdsplads mere uden at få tilråb og blive talt grim til. Hvad fanden har jeg gjort for at fortjene det? Jeg er ikke 18, så jeg har ingen indflydelse..

Super elegant gjort kvajepander.. kudos!

Mvh mads

Anonym sagde ...

bare fordi man ikke er 18..fra siger man ikke et ansvar... Du bliver også 18...
Og er det almindelig ungdoms EGO

pia 44

Unknown sagde ...

Nej, det er ikke et almindelig ungdoms ego. Jeg er ikke medlem af nogen fagforening, så derfor hvis jeg begyndte at strejke, ville jeg ikke få løn ligesom dem som gør..

Og jeg skal tjene til føden, jeg går i gymnasie og får ikke SU endnu, så jeg har INTET andet at leve af udover min løn. Ja, lønnen er måske en smule lav, men der er nogen der har det værre. Og hvis jeg var utilfreds med min løn, ville jeg holde op med at arbejde derude, men jeg elsker det job. det er det bedste jeg har haft, så derfor bliver jeg. Jeg har gode arbejdskollegaer, som jeg er glad for.

Anonym sagde ...

Mads du kan for et lavt kontigent blive medlem af fagforeningen, og så vil de betale dig penge tilsvarende til det du tjener ved SHG. - Tilgengæld blive du ikke spurgt om at gøre meget.

Syntes at du skal huske at vi gør det her for at få bedre arbejdsforhold for os alle, og en bedre løn.

Anonym sagde ...

det var måske en måde at dræne deres kasse på, søg arbejde på SHG ,meld dig ind i 3F så må du ikke arbejde der og de betaler din løn,,en ide for alle jeg der går arbejdsløse og ikke kan klare det på kontanthjælp

Anonym sagde ...

"det var måske en måde at dræne deres kasse på, søg arbejde på SHG ,meld dig ind i 3F så må du ikke arbejde der og de betaler din løn,,en ide for alle jeg der går arbejdsløse og ikke kan klare det på kontanthjælp"

Nah, så'n vil det ikke virke.
Det er noget med at du skal have arbejdet der før konflikten gik i gang.

Anonym sagde ...

I har min fulde støtte...Kan godt forstå at I vil kæmpe for bedre arbejdsforhold, både for jer selv og dem der i fremtiden bliver ansat hos SHG.
Har tidligere handlet hos SHG, men denne episode, har gjort at jeg handler andre steder pt.
Håber snart at der bliver fundet en løsning!

Betina

Anonym sagde ...

Er det en del af planen at kunderne skal have smadret deres biler og blive skubbet til når de kommer ud for at handle der?

Og ja det er da muligt at en af jer har fået kørt sin fod over, men det er vel hvad man kan forvente.
Et er at være for doven til at arbejde, men et andet er at være for doven til at flytte sig når der kommer 1100kg metal rullende imod en...

Anonym sagde ...

Utroligt så mange bitre kommentarer der er her. Jeg har ofte handlet hos shg.dk og været godt tilfreds. Men det er helt bestemt forbi nu.

Som en efterhånden større virksomhed må shg gøre som alle andre og tegne en overenskomst. Det er nu engang sådan arbejdsmarkedet fungerer her i Danmark.

I har min fulde støtte!

Anonym sagde ...

Mads,
Jeg syntes også at SHG var den bedste arbejdsplads jeg indtil videre har arbejdet på. Ikke på grund af forholdende, og da slet ikke lønnen. Men det venskab og kammeratskab, som vi havde på lageret/pakkeriet, har jeg ikke oplevet på nogen af mine tidligere arbejdsplader, og jeg savner det meget. Der holdes da stadig liv i det, når vi der strejker mødes hos fagforeningen, eller ude foran virksomheden. Men det begynder at blive koldt udenfor :) Og jeg håber og ber til at Faldborg meget snart får tegnet den forbandede overenskomst, så vi kan vende tilbage til vores arbejde, og vores venner.
Jeg er ked af, at du er blevet svinet til af nogen af vores støttere (jeg går ud fra at det ikke er nogen af os tidligere ansatte, der har været for hårde). Men nogle af sympatisørende er MEGET solidariske, og grove i munden, men det er skide fine mennesker. Og vi som strejker, skylder dem meget for den opbakning de har givet os.

Anonym sagde ...

Kimo du tror da ikke selv på at nogle af de tilbageværende vil havde jer tilbage på arbejdspladsen efter alt det lort i har lavet,,næ søg du hellere noget andet så du ikke behøver at stå udenfor nu når det bliver vinter

Anonym sagde ...

Det er flot, smadrer biler, truer folk og laver balade i gaden... Mindet dette ikke om den samme type idioter der vil have et nyt ungdomshus?!

Kimo, helt seriøst... Efter sådan en optrapning I har lavet, mon ikke I (såfremt I ikke var det i forvejen) uønsket i virksomheden? Personligt ville jeg have utroligt svært ved, at arbejde sammen med folk som har skaffet så meget ballade omkring shg og trusler til kunderne - der må man trække grænsen.
- I har startet noget som I slet ikke har forudset, nemlig de 3F'ere som er så syge i skralden at man truer uvedkommende og smadrer biler. Det er simpelthen så flot som noget kan være.

Jeg håber det bliver en isvinter så I snart finder jer et ordentligt job så shg og I kan komme videre.

Anonym sagde ...

Hvis du med "kunder" men ham volds psykopaten...

Anonym sagde ...

"Volds psykopaten" - jeg går ud fra, at du henviser til den personbil der ville ind på grunden som så blev blokeret både forfra og bagfra... Derefter går 3F'erne til angreb på hans bil - eller som I har udtalt på http://www.arbejderen.dk/index.aspx?F_ID=44095&TS_ID=1&S_ID=1&C_ID=102 "taber" en taske og laver en mindre bule. Det var vel ikke helt sådan det foregik?

Den pågældende pengetransport som kørte ind på shgs grund blev ulovligt blokeret - dog ikke så heldigt, at de så kørte over en persons fod - men det får I forresten ikke lige fortalt, at I selv startede med den ulovlighed... Jeg siger absolut ikke, at det er i orden, at vedkommende kørte over personens fod!

Jeg synes det er flot, at I har fået situationen helt derud, at det kommer til voldige hændelser.

Anonym sagde ...

Hahaha, flotte t-shirts :-)

Anonym sagde ...

Forstå nu, at blokaden ikke er ulovlig...

Anonym sagde ...

Dvs. det i jeres verden er lovligt, at blokere for folk der vil ind på grunden?

Når folk ikke er under 3F eller andre fagforbund, men er kunder så forekommer mig det ikke lovligt, at blokere dem trods man beder dem om, at fjerne sig. Deri er det ulovlige, eller mener I selv det er lovligt?

I har selv udtalt, at I holder jer indenfor lovens grænser, jeg har flere gange set, at det ikke er sagen når jeg kigger ovre imod shg.

Anonym sagde ...

Hvis du føler dig så sikker på at der foregår ulovligheder synes jeg da du skal prøve at ringe til politiet. :)

Jeg er i øvrigt ikke blandt de strejkende.

Anonym sagde ...

Poliet var derude, men poliet gav åbenbart op, da folk ikke fjernede sig.

Mig bekendt er det ikke lovligt, at lave en fysisk blokade. shg strejkende, her må I på banen, er det lovligt, at lave en fysisk blokade eller ej?
- Hvorvidt det var en fysisk blokade eller ej, det er ikke det spørgsmålet går på, kun om det er lovligt eller ej.

Ligesom dig, så er jeg ikke en del af de strejkende eller arbejder hos shg, men arbejder tæt på så jeg kan dagligt følge med :-)

Anonym sagde ...

Politiet var der vel pga. episoden med ham kunden? :)

Mig bekendt er det lovligt. Mange arbejdsgivere bliver chokerede/overraskerede når politiet ikke automatisk kommer og fjerner folk der blokerer ved faglige konflikter.