onsdag den 7. november 2007

Faneborg på fredag

Så er det igen ved at være tid til faneborg.

På fredag vil der således være en ny omgang faneborg foran SHG, hvor flere spændende ting vil finde sted. Således vil Eigil Andersen (SF), Per Clausen (Enhedslisten) og Svend Auken (Soc. Dem.) holde taler, ligesom der også vil blive spillet noget musik på stedet.

Det skal blive spændende at høre på ovenstående politikere, specielt Svend Auken da Thomas Falborg er tilhænger af den erfarne Soc. Dem. mand.

Arrangementet starter kl. 14, og vi regner med, det kommer til at tage et par timer, altså slutter det omkring kl. 16.

Vi opfordrer alle til at dukke op for at opleve, hvad faneborgen har at byde på. Husk blot at medbringe godt humør :)

Vi glæder os til en fredelig faneborg på fredag.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er sjovt, at Thomas Falborg skulle være socialdemokrat - da jeg var ansat i shg stemte Thomas på C eller V... Han er LANGT fra rød...

Held og lykke med jeres faneborg.

Mvh en tidliger shg'er

PS. Jeres forhold på lageret er ikke ringe så ringe som I snakker om (f.eks.: sækkevogn har I ikke, men hvad med de blå rulleskjøter som man bruger til kasserne, de virkede fint da jeg arbejdede på lageret, det er I måske for fine til nu?), og måske skulle I lave noget mere - jeg var ansat for så sent som 3 måneder siden, og I snakkede mere end I arbejdede... Personligt var jeg træt af jeres pres om 3F og jeres meget snak i stedet for arbejde.

stofferc sagde ...

Det er også lidt forkert formuleret. Der burde stå at han har været fan af Svend Auken.

Hvad du siger mht. snak osv har jeg svært ved at nikke genkendende til, men det er jo ord mod ord.

Anonym sagde ...

Sådan, endnu en faneborg hvor politiet sikkert vil være, at finde på Michael Drewsens Vej igen.

Jeg håber, at I denne gang oprører jer - og holder Mars og Miljøteamet i kort snør - så der ikke sker de samme ting som sidste faneborg.

MD

Anonym sagde ...

Man kan da håbe i har lært noget af den sidste i havde.

SHG Strejke sagde ...

@tidligere shg'er:

Hvem er du, siger du? Det har på INTET tidspunkt været sådan, at vi har presset folk til at melde sig ind. Folk har derimod ønsket det!

Og Thomas Falborg er fan af Svend Auken, hvilket han udtalte ved et kældermøde tilbage i september.

@MD:

Hvis folk opfører sig ordentligt, så sker der naturligvis ikke noget. Episoden fra sidste faneborg vil næppe ske igen, med mindre samme kunde vælger at gå amok igen.

Anonym sagde ...

Jeg synes det er fint I får politikere ud, men tror I ikke det har mere med det kommende valg at gøre end deres sympati for jeres sag??

Jeg har også engang været ansat hos shg og på daværende tidspunkt havde I da rigelig tid til at lave fodbolde og "tøj" af tape og pakkefyld - mindes ikke dette var angivet som arbejdsopgaverne i min kontrakt...

Anonym sagde ...

fra tidligere shg'er.

Kære Michael Raagard eller Peter Haldborg, hvem jeg er, er det ikke sagen uvedkommen, jeg er en tidligere ansat på lageret.

Jeg fortæller her hvad jeg føler, og jeg følte, at I to MEGET kraftigt prikkede til folk for, at få dem til, at støtte jer således 3F kunne kræve en overenskomst. Jeg var absolut ikke den eneste I pressede, personligt tror jeg ikke, at f.eks. Amina ønskede, at deltage i strejken men blev presset af jer (det er selvfølgelig min egen personlige holdning)

Lige præcis denne sætning kan jeg virkelig godt li':
"Jeg har også engang været ansat hos shg og på daværende tidspunkt havde I da rigelig tid til at lave fodbolde og "tøj" af tape og pakkefyld - mindes ikke dette var angivet som arbejdsopgaverne i min kontrakt..." Netop det understreger, at man ikke altid har lavet nok men snakket og lavet sociale ting mens man burde have været produktiv. Ellers havde vi ikke haft problemer med, at nå deadline hver dag, hvilket faktisk gik ud over vores løn (ALLE SAMMEN)... Det var den primære årsag til jeg stoppede, nemlig I ikke arbejdede nok til, at vi fik vores løn!

Jeg håber, at I med jeres kommende overenskomst rent faktisk tjener jeres egne penge hjem dvs. I laver mere end I har gjort før og måske plukker mere end 60 pluk på en hel dag... Personligt tror jeg, at I får en svær tid fremover, da I helt sikkert vil være presset til, at lave markant mere end før.

tidligere shg lagermand.

SHG Strejke sagde ...

@tidligere shg lagermand:

Vås! Ingen blev presset til noget som helst. Vi forklarede alle, hvad vi havde tænkt os, og hvorfor vi gjorde det. Nogle stykker deltog ikke i strejken, og det var deres egen personlige ønske, og det var 100 % i orden, naturligvis. Disse mennesker får også bedre vilkår og bedre løn nu, så de er næppe kede af det. Du nævner også, at Amina - efter din overbevisning - blev presset til at deltage. Det kan vi afkræfte 100 %, da hun ønskede - ligesom flertallet - at deltage i strejken. Du kan jo, hvis du ikke tror på dette, høre hende ad på mandag, hvis du kommer forbi SHG.

SHG har statistikker, der viser, om folk har lavet nok eller ej, så vi vil ikke kommentere yderligere, om der er blevet lavet nok eller ej. Hvis firmaet føler, x eller y ikke laver nok, så er det op til firmaet at tage fat i den (eller de) person(er) og ændre på dette.